Hacettepe Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Lisans Programı İçin Açılan İlköğretim Bölümü Okul
Öncesi Öğretmenliği Çift Ana Dal Lisans Programı
1.
KABUL KOŞULLARI
Hacettepe Üniversitesi Eğitim
Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği
programında çift anadal yapmak için;
·
Öğrencinin
çift anadal programına başvurabilmesi için
başvurduğu yarıyıla kadar anadal
lisans programında aldığı tüm dersleri başarıyla
tamamlamış olması gerekir.
·
Öğrencinin
başvuru sırasındaki genel akademik ortalaması en az 2.75
olmalıdır.
·
Öğrenci
başarı sıralamasında anadal
lisans programının üst %20'lik diliminde bulunmalıdır.
·
Başvurular
anadal lisans programının en erken 3. ve en
geç 6. yarıyılının başında yapılabilir.
·
Programa başvuru, kayıt ve kabul
işlemleri; Hacettepe Üniversitesi Çift Anadal
Programı Yönergesinin ilgili maddelerine göre
yürütülür.
·
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri
Eğitimi Bölümü ve Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı Çift Anadal Programı tabloda verilen sayıda kontenjan
açar.
Program
Adı |
Kontenjan |
Bilgisayar
ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
3 |
Programa kabul edilen öğrencilerin Okul Öncesi Eğitimi Çift Anadal Programından mezun olabilmeleri için Okul Öncesi Eğitimi lisans programına ait 91 AKTSyi, ortak zorunlu derslerden 12 AKTSyi, kendi programlarına ait toplam 137 AKTSyi ve toplamda 240 AKTSyi almış ve başarmış olmaları gerekmektedir.
Tablo 1: Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Dal
Programından Alınan ve Ortak Zorunlu Dersler Olan; Okul Öncesi Öğretmenliği
Ana Dal Programına Transfer Edilecek Dersler
Ders
Kodu |
Ders
Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
AİT 103 |
Ata. İlk. ve İnk.Tar. I |
2 |
0 |
2 |
2 |
İNG 127 |
Temel İngilizce I |
2 |
2 |
3 |
3 |
BEB 650 |
Temel Bilgi ve İletişim Tekn.
Kullanimi |
0 |
2 |
1 |
2 |
AİT 104 |
Ata.İlk.ve İnk.Tar
II |
2 |
0 |
2 |
2 |
İNG 128 |
Temel İngilizce II |
2 |
2 |
3 |
3 |
TOPLAM |
|
|
|
|
12 |
Tablo 2: Bilgisayar
ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Dal Programından Alınan ve Okul Öncesi
Öğretmenliği Ana Dal Programına Transfer Edilecek Zorunlu veya
Seçmeli Dersler
Ders Kodu |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
Türü |
BTÖ
105 |
Türkçe I: Yazılı Anlatım |
2 |
0 |
2 |
2 |
Z |
BTÖ 106 |
Türkçe II:Sözlü Anlatim |
2 |
0 |
2 |
3 |
Z |
BTÖ 111 |
Eğitimde Bilişim Teknolojileri I |
3 |
2 |
4 |
10 |
Z |
BTÖ 112 |
Eğitimde Bilişim Teknolojileri II |
3 |
2 |
4 |
10 |
Z |
BTÖ 212 |
Öğretim Tasarımı |
2 |
2 |
3 |
5 |
Z |
BTÖ 215 |
Eğitimde Materyal Tasarımı ve Kullanımı |
2 |
2 |
3 |
6 |
Z |
BTÖ 301 |
İşletim Sistemleri ve Uygulamaları |
2 |
2 |
3 |
5 |
Z |
BTÖ 312 |
Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi |
2 |
2 |
3 |
5 |
Z |
BTÖ 314 |
Bilgisayar Ağları ve İletişim |
2 |
2 |
3 |
5 |
Z |
BTÖ 317 |
Özel Öğretim Yöntemleri I |
2 |
2 |
3 |
5 |
Z |
BTÖ 318 |
Özel Öğretim Yöntemleri
II |
2 |
2 |
3 |
5 |
Z |
BTÖ 415 |
Bilimsel Araştırma
Yöntemleri |
2 |
0 |
2 |
3 |
Z |
EBB 147 |
Eğitim Bilimine Giriş |
3 |
0 |
3 |
4 |
Z |
EBB 148 |
Eğitim Psikolojisi |
3 |
0 |
3 |
4 |
Z |
EBB 278 |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme |
3 |
0 |
3 |
4 |
Z |
EBB 279 |
Öğretim İlke ve Yöntemleri |
3 |
0 |
3 |
4 |
Z |
EBB 391 |
Sınıf Yönetimi |
2 |
0 |
2 |
3 |
Z |
EBB 491 |
Rehberlik |
3 |
0 |
3 |
4 |
Z |
EBB 498 |
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi |
2 |
0 |
2 |
3 |
Z |
BTÖ |
Zorunlu |
|
|
|
90 |
Z |
BTÖ |
Seçmeli Dersler |
|
|
|
28 |
S |
|
Seçmeli Dersler |
|
|
|
19 |
S |
TOPLAM |
|
|
|
137 |
|
Tablo 3: Okul Öncesi Öğretmenliği Ana Dal
Programından Alınması Gereken Ders Listesi (Zorunlu veya
seçmeli)
Ders Kodu |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
Türü |
ECE 101 |
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş |
2 |
0 |
2 |
4 |
Z |
ECE 124 |
Erken Çocukluk Kurumlarında Gözlem |
1 |
4 |
3 |
4 |
Z |
ECE 201 |
Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitim I |
3 |
0 |
3 |
4 |
Z |
ECE 202 |
Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitim II |
3 |
0 |
3 |
4 |
Z |
ECE 206 |
Aile Eğitimi ve Katılımı |
3 |
0 |
3 |
4 |
Z |
ECE 208 |
Çocuk Ruh Sağlığı |
3 |
0 |
3 |
4 |
Z |
ECE
223 |
Erken Çocukluk Döneminde Oyun Gelişimi |
2 |
0 |
2 |
3 |
Z |
ECE 301 |
Erken Çocukluk Eğitiminde Program |
3 |
0 |
3 |
4 |
Z |
ECE 302 |
Okul Deneyimi |
1 |
4 |
3 |
6 |
Z |
ECE 303 |
Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme |
2 |
1 |
2 |
4 |
Z |
ECE 305 |
Erken
Çocuklukta Özel Eğitim |
2 |
2 |
3 |
4 |
Z |
ECE
320 |
Erken Çocukluk Döneminde Hareket Eğitimi |
2 |
2 |
3 |
4 |
Z |
ECE
321 |
Erken Çocukluk Döneminde Müzik Eğitimi |
2 |
2 |
3 |
4 |
Z |
ECE
322 |
Erken Çocukluk Döneminde Sanat Eğitimi |
2 |
2 |
3 |
4 |
Z |
ECE 331 |
Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi |
2 |
2 |
3 |
4 |
Z |
ECE 401 |
Öğretmenlik
Uygulaması I (2 Gün) |
2 |
12 |
8 |
12 |
Z |
ECE 402 |
Öğretmenlik
Uygulaması II (3 Gün) |
2 |
18 |
11 |
18 |
Z |
TOPLAM |
|
|
|
91 |
|
Tablo 4: Okul Öncesi Öğretmenliği Çift Ana Dal
Programı Kredi Dağılımı Özet Durumu
Okul Öncesi
Öğretmenliği ve Bilgisayar
ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ortak Zorunlu Toplam Ders Kredisi |
12 |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Dalından
Transfer Edilen Toplam Ders Kredisi |
137 |
Okul Öncesi
Öğretmenliği Ana Dal Programı Zorunlu ve Seçmeli Toplam Ders
Kredisi |
91 |
TOPLAM |
240 |